Dobór fraz kluczowych to działanie, które kojarzy się głównie z pozycjonowaniem stron internetowych. Przeprowadza się je jednak również w celu stworzenia kampanii Google Ads. Dobrze dobrane słowa kluczowe to takie, które trafiają do grupy docelowej, pasują do branży i celów kampanii. Zapoznaj się z poniższym artykułem i dowiedz się więcej o researchu fraz do reklamy Google Ads.
Na co zwrócić uwagę, wybierając frazy kluczowe do Google Ads? Wskaźniki słów
Przy wyborze kluczowych słów do planowanej kampanii Google Ads trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych wskaźników. Należy do nich:
-
Liczba wyszukiwań miesięcznie – informuje o popularności określonych fraz kluczowych, czyli o tym, na ile często użytkownicy wpisują dane słowo w wyszukiwarkę w ciągu miesiąca.
-
Konkurencyjność – wskazuje, jak wiele firm konkuruje o organiczne pozycje w rezultatach wyszukiwania na identyczne frazy kluczowe.
-
Szacowany ruch – pokazuje szacunkowy ruch na stronie internetowej generowany poprzez pozycjonowanie na dane frazy kluczowe w organicznych wynikach wyszukiwania.
-
Koszt CPC – wskazuje średni koszt za kliknięcie w reklamę na dane słowo kluczowe w ramach kampanii Google Ads. Wysoki wskazuje na silną konkurencję w danej dziedzinie.
Analiza powyższych wskaźników pozwala zrozumieć, jakie frazy kluczowe będą najbardziej efektywne dla strategii marketingowej i pozyskania potencjalnych klientów w kontekście SEO i kampanii Google Ads. Umożliwia skoncentrowanie się na słowach kluczowych, które przyniosą najlepsze rezultaty Twojemu biznesowi. Jeśli zależy Ci na profesjonalnie wybranych słowach kluczowych do reklamy Google Ads, możesz zdecydować się na współpracę ze specjalistami Google Ads z Lublina, z agencji IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads.
Podstawowe kroki podczas doboru fraz kluczowych do reklamy
Zanim zdecydujesz się na konkretne słowa kluczowe do kampanii Google Ads, podejmij poniższe kroki.
Analiza rynku i konkurencji
Dzięki analizie rynku lepiej zdefiniujesz grupę docelową, zrozumiesz jej potrzeby oraz określisz potencjalny popyt na swoje produkty bądź usługi. W tym działaniu wesprą Cię takie narzędzia jak Google Analytics, Google Trends i ankiety. Obserwując natomiast swoją konkurencję, zobaczysz stosowane przez nią strategie marketingowe oraz używane frazy kluczowe. Lepiej też dobierzesz własną, unikalną strategię budowania widoczności w Internecie.
Sprawdzenie danych ze strony
Cennych informacji dotyczących osób odwiedzających Twój serwis dostarczą Ci narzędzia do analizy witryny, takie jak Google Analytics. Zapewnią one dane odnośnie do demografii czy zachowań użytkowników oraz przyspieszą identyfikację fraz kluczowych najbardziej pasujących do Twojego serwisu.
Ustalenie celu kampanii
W trakcie badania fraz kluczowych ważne jest też określenie celu reklamy pozwalające na skoncentrowanie się na związanymi z nim słowami. Chcąc promować konkretny produkt, na przykład „sukienka na lato duży rozmiar”, musisz wybrać właśnie słowa kluczowe odnoszące się do danego artykułu.
Wybór słów kluczowych i ich podział
Do doboru fraz wykorzystaj specjalistyczne narzędzia, takie jak Senuto, Ahrefs, Google Keyword Planner czy Surfer. Dostarczą one istotnych informacji dotyczących popularności słów oraz ich potencjalnego zasięgu. Następnie podziel frazy kluczowe na te z długim ogonem oraz ogólne. Zróżnicuj je także, jeśli chodzi o intencje wyszukiwania na informacyjne, poradnikowe, nawigacyjne i transakcyjne. Ogólne frazy przydadzą się do zastosowania w treściach na stronie głównej, frazy long tail – na podstronach produktowych, poradnikowe – w artykułach blogowych, a transakcyjne – na podstronach produktowych.
Dzięki wykonaniu powyższych kroków stworzysz spersonalizowaną i skuteczną listę słów kluczowych, która pomoże Ci w dotarciu do odpowiedniej grupy odbiorców. Pamiętaj jednak, że takie zadanie warto zlecić specjalistom, podobnie jak prowadzenie całej kampanii Google Ads czy innych działań mających wypromować Twój biznes.
Materiał zewnętrzny